OPERA NOVA w Bydgoszczy

Soliści śpiewacy
Darina Gapicz
Mezzosoprany
Darina Gapicz
Solistka Opery Nova w Bydgoszczy.

Ukończyła z wyróżnieniem studia na wydziale wokalno-aktorskim Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w 2008 r.w klasie śpiewu prof. Leszka Skrli. Ukończyła również kierunek wokalistyki jazzowej na bydgoskiej Akademii Muzycznej.

2008-2010 - współpracowała z Teatrem Muzycznym w Lublinie.
2008-2012 – współpracowała z Operą Nova w Bydgoszczy
2009-2012 – solistka Teatru Muzycznego w Gdyni. Współpracowała z Teatrem Wielkim w Łodzi.
2012 - solistka Opery i Filharmonii Podlaskiej.
Od 2013 roku jest solistką Opery Nova w Bydgoszczy.

W ramach współpracy z Teatrem Muzycznym w Lublinie wykonywała partię Mercedes w operze „Carmen” G. Bizeta oraz partię Gigi Orlovskiego w „Zemście Nietoperza” J.Straussa. W Teatrze Muzycznym w Gdyni występowała w musicalu „Lalka”, gdzie kreowała postać Izabeli Łęckiej. Również w prapremierowej realizacji musicalu grupy Monty Pythona „Spamalot” wykonywała główną żeńską rolę - Pani Jeziora (Lady Of The Lake).

W czasie kariery artystycznej Darina Gapicz wykonywała liczne recitale solowe i kameralne, jak również koncertowe wykonania dzieł operowych i oratoryjnych. Dokonała polskiego prawykonania oraz nagrania cyklu pieśni M. Minkova „Płacz gitary” (Bydgoszcz, 2008). Była zapraszana do udziału w międzynarodowych festiwalach muzycznych w Europie, a nawet na Bliskim Wschodzie.

Uczestniczyła w koncertach oraz kursach mistrzowskich Profesor Teresy Żylis-Gary. Swoje umiejętności doskonaliła również podczas IV Międzynarodowego Kursu Mistrzowskiego Muzyki Barokowej, prowadzonego przez Maestro Paula Esswooda we Florencji (Włochy, 2005). W latach 2003-2005 występowała na deskach Teatru Polskiego w Bydgoszczy. Uczestniczyła w takich przedstawieniach, jak: "The Tragedy of King Richard the III" („Ryszard III” ) W. Shakespeare’a, "Auto da Compadecída" ("Testament Psa") A. Suassun’y.

Darina jest laureatką licznych nagród, uczestniczyła w różnorodnych projektach i koncertach, występowała jako solistka w przedstawieniach muzyczno-teatralnych, udzielała się jako instruktor wokalu podczas rozmaitych warsztatów i festiwali, współpracowała ze wspaniałymi muzykami sceny klasycznej i jazzowej.

www.darinagapitch.com
Najbliższe spektakle:
Jako: Santuzza
28 stycznia 2018, 18:00
Jako: Ježibaba
17 lutego 2018, 19:00
Jako: III Dama
18 marca 2018, 18:00
Jako: Maddalena
11 maja 2018, 19:00

Recenzje:
(…) W postaci Księżnej Eboli zachwyca Darina Gapicz. Zwłaszcza w scenie z Don Carlosem, gdzie jej mezzosopran rozbrzmiewa niezwykle bogatym wachlarzem emocji; od miłości, poprzez zawód, do furiackiej wręcz złości. A ileż w jej głosie i grze jest ekspresji! To nie tylko znakomita śpiewaczka, ale i aktorka. Świetna też ruchowo. Bardzo żywiołowa. Ciekawie prezentuje się nawet w niemej, łóżkowej scenie z Królem… (…).

Anita Nowak „Don Carlos i Elżbieta w ogrodzie, a Eboli z Królem w łóżku”
portal Teatr Dla Was, 24.04.2016.
http://www.teatrdlawas.pl/recenzje/5352-don-carlos-i-elzbieta-w-ogrodzie-a-eboli-z-krolem-w-lozku



(…) Księżna Eboli (świetna Darina Gapicz). (…)Największe wrażenie co niejako wyraziła także publiczność wielominutową owacją - wywarli kreujący postaci Markiza Posy i Księżnej Eboli: Stanisław Kuflyuk i Darina Gapicz. (…).

Barbara Mielcarek-Krzyżanowska „Od "Don Carlosa" do "Dziwnych losów Jane Eyre"
Twoja Muza nr 3
29-06-2016



(...)Wątek historyczny, polityczny, religijny i dworski (...) dzięki doskonałym rolom choćby markiza Posy, Filipa II (Wojtek Śmiłek), czy księżnej Eboli (Darina Gapicz, która otrzymała w sobotę największe brawa) staje się dla wielu szalenie interesujący.(…) W arii „O don fatale”(...) zachwyca bydgoską publiczność. Nic dziwnego, gdyż niewiele mezzosopranistek jest w stanie jej podołać.(…)

Wiktoria Raczyńska "Basowy rytm więzionego serca”
portal bydgoszczinaczej.pl
25 kwietnia 2016



(...) Opera to jednak przede wszystkim soliści. I my ich mamy. Nareszcie! I to jakich! Darina Gapicz jako Santuzza i Tadeusz Szlenkier niosą "Rycerskość...".

"Cav&Pag, czyli Rycerskość wieśniacza i Pajace w Operze Nova"
Alicja Polewska, Gazeta Pomorska nr 252
28-10-2013



(...) Dlatego nie dziwi nas rozpacz Santuzzy (świetna dramatyczna kreacja Dariny Gapicz), gdy porzucona i zhańbiona przez Turridu (Tadeusz Szlenkier), niemal na kolanach błaga go o miłość.

Joanna Lach "Aktorski show w operze"
Gazeta Wyborcza Bydgoszcz online
29-10-2013



(...) W „Rycerskości wieśniaczej” solistka Opery Nova, Darina Gapicz, aktorsko i wokalnie stworzyła bardzo wiarygodny i gorzki portret kobiety odrzuconej przez mężczyznę. Jej mezzosopran przybierał różne odcienie. Początkowo wyrażał nieśmiałość, zagubienie, by wraz z rozwijającymi się wydarzeniami wybrzmieć coraz bardziej dramatycznie. Gniew i rozpacz zamieniają się w nienawiść, a ich natężenie podkreślają dźwięki muzyki. Jej Santuzza w duecie z Mammą Lucią jest bardzo poruszająca, a kiedy wyjawia Alfiowi prawdę o Loli, barwa jej głosu zwiastuje nadciągającą katastrofę.

Ilona Słojewska www.teatrdlawas.pl, 2013 r.
"Za błyskotliwą grę aktorską i efektowny śpiew słuchacze nagrodzili gromkimi brawami Darinę Gapicz, która na scenie pojawiła się w roli przebiegłej Baby Jagi."
http://www.polskamuza.eu/wywiady.php?id=566



(…) Bei den Sängerinnen und Sängern der zweiten Besetzung ist nur ein potenzieller Exportschlager zu entdecken. Darina Gapicz spielt eine wunderbar gewitzte Jezibaba, die in allen Tonlagen überzeugt. (...)

Michael S. Zerban in "Verzauberte Heimat" aus "Opernnetz.de"
www.opernnetz.de
Maj 2012



(...) Najciekawsza aktorsko była Jerzibaba. (...)

"Więcej ognia w wodzie!" Katarzyna Bogucka,
Express Bydgoski nr 101 30-04-2012



(...) Laura (Darina Gapicz) jest żoną weneckiego władcy, Gioconda uliczną śpiewaczką. To eteryczną Laurę (skąd w tak wątłym ciele, taki mezzosopran?:) Enzo kocha (...).

"Gioconda jak anakonda" Katarzyna Bogucka, Katarzyna Kabacińska,
Express Bydgoski nr 97 26-04-2010



(…) Za błyskotliwą grę aktorską i efektowny śpiew słuchacze nagrodzili gromkimi brawami Darinę Gapicz, która na scenie pojawiła się w roli przebiegłej Baby Jagi.(…)

“Pięknie jak w bajce” Agnieszka Lakner
portal www.polskamuza.eu
http://www.polskamuza.eu/wywiady.php?id=566


(…) W obsadzie bydgoskiej realizacji odkryciem jest Darina Gapicz jako Jaś. Studentka Akademii Muzycznej, o której bywało już głośno (zdobyła wyróżnienie na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu; wielokrotnie występowała też ze swoimi recitalami w naszym mieście) debiutuje w operze. Jest świetna zarówno wokalnie, jak i aktorsko. Gdy się na nią tylko patrzy, trudno uwierzyć, że podrostka gra kobieta. Z ogromnym luzem udaje jej się pokazać wiecznie głodnego łobuziaka(…)

"Baba Jaga w Operze"
Magda Piórek
Gazeta Wyborcza - Bydgoszcz nr 101
29-04-2008



(…)Na pewno zaskoczeniem była Darina Gapicz w roli Jasia. Nie tylko dlatego, że dziewczyna zagrała rolę chłopaka, ale głównie dlatego, że nie tylko świetnie śpiewała, ale również znakomicie aktorsko namalowała postać trochę ciągle zbuntowanego głodomora i trzpiota zarazem. Jeśli wziąć pod uwagę, że Darina jest jeszcze studentką w bydgoskiej Akademii Muzycznej, a do tego Ukrainką, to z pewnością zdziwić też może konkluzja dyrektora Macieja Figasa. Wyznał on, że Darina od samego początku ujęła go tym, że najlepiej podawała polski tekst tej bajki(…)

"Jaś nie taki przestraszony"
Marek K. Jankowiak
Gazeta Pomorska nr 102/30.04/01.05.08
05-05-2008



Darina Gapicz
Galeria:
Repertuar:
Na scenie Opery Nova występuje w rolach (kolejność chronologiczna):
  • Jasia w operze „Jaś i Małgosia” E. Humperdincka (premiera inaugurowała XV Bydgoski Festiwal Operowy w Bydgoszczy w 2008 roku)
  • Laury w operze „La Gioconda” A. Ponchiellego (premiera-inauguracja XVII Bydgoskiego Festiwalu Operowego w kwietniu 2010 roku )
  • Ježibaby w „Rusałce” A. Dvořáka (premiera-inauguracja XIX Bydgoskiego Festiwalu Operowego w Operze Nova ( kwiecień 2012)
  • III Dama w "Czarodziejskim flecie" W. A. Mozarta
  • Zofia - od premiery"Halki" otwierającej XX Bydgoski Festiwal Operowy w kwietniu 2013 r.
  • W tym samym roku zaśpiewała partię Santuzzy w premierowym przedstawieniu "Rycerskości wieśniaczej" P. Mascagniego. Wykonuje także partię Loli w tej operze.
  • Od 2014 r. śpiewa partię Sylvii Varesco w operetce "Księżniczka czardasza" Kálmána w reżyserii Wojciecha Adamczyka. W tym roku przygotowała także rolę Maddaleny w operze "Rigoletto" Verdiego w reżyserii Natalii Babińskiej.
  • W 2015 r. zaśpiewała partię Małgorzaty w legendzie dramatycznej Berlioza "Potępienie Fausta" w reżyserii Macieja Prusa.
  • W 2016 r. wystapiła jako Księżniczka Eboli w premierowym przedstawieniu "Don Carlos" reżyserowanym przez Wlodzimierza Nurkowskiego.
  • Na bydgoskiej scenie operowej wykonywała partię Feneny w operze G.Verdiego"Nabucco", występowała także jako Jadwiga w„Strasznym Dworze ”St. Moniuszki.
  • Artystka występuje także w okolicznościowych koncertach sylwestrowych (od 2012 r.) oraz plenerowych Opery Nova (od 2014 r.).


Do góry


Stopka

Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Program "Modernizacja Opery Nova w Bydgoszczy"
Flagi unijne
Zamknij