OPERA NOVA w Bydgoszczy

Balet
Ilona Jaświn-Madejska
Kierownik baletu, pedagog
Ilona  Jaświn-Madejska
Kierownik baletu Opery Nova, tancerka, pedagog tańca i ruchu scenicznego.

Absolwentka Szkoły Baletowej im.Ludomira Różyckiego w Bytomiu.
Tańczyła w zespołach baletowych Teatru Wielkiego w Łodzi, Opery bydgoskiej, Opery na Zamku w Szczecinie.W 1994 r. wróciła do bydgoskiego baletu.
Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie na wydziale V- Pedagogika Baletu.

Była wykładowcą ruchu scenicznego w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy na Wydziale Wokalno-Aktorskim.

W 2006 r. rozpoczęła nowy etap swojej pracy artystycznej w Operze Nova jako asystent choreografa i pedagog, współpracując przy realizacji spektakli:
  • operetka „Hrabina Marica”,(reż.Laco Adamik,chor.Janina Niesobska)
  • balet „Trzy kolory.Chopin w Nohant”. (chor.Marek Zajączkowski)
  • opera "Lakme" (reż. Krzysztof Kelm,chor.Janina Niesobska)
  • balet „Pan Twardowski”(chor.Marek Zajączkowski)
  • opera "Jaś i Małgosia" (reż.Cezary Domagała, chor.Marek Zajączkowski)
  • musical „My Fair Lady”(reż. Maciej Korwin,chor.Joanna Semeńczuk)
  • balet “Kopciuszek”(chor.Iwona Runowska)
  • opera "La Gioconda" (reż. Krzysztof Nazar,chor.Zofia Rudnicka)

Od września 2010 r. pełni funkcję kierownika baletu Opery Nova. Do pracy z bydgoskimi tancerzami zaprasza choreografów młodego pokolenia, którzy stworzyli tu znakomite przedstawienia ( Iwona Runowska - "Kopciuszek" Prokofiewa 2009 r., Robert Bondara - "Zniewolony umysł" 2011 r.,- Stabat Mater.Harnasie" 2016, Karol Urbański "Sen nocy letniej" 2011 r.).Dzięki jej staraniom tancerze mieli okazje dwukrotnie pracować nad tańcem klasycznym pod okiem znakomitego pedagoga, Anny Grabki, co zaowocowało znakomitym wznowieniem "Śpiącej królewny" Czajkowskiego.

W 2013 r. zaprosiła dwóch wybitnych zagranicznych choreografów; Jorma Elo i Mauro de Candia przekazali swe interesujące choreografie do spektaklu pt."Fascynacje", Balet Opery Nova był pierwszym polskim zespołem, z którym obaj pracowali.
. Dwukrotnie współpracował z bydgoskimi tancerzami kanadyjski tancerz i choreograf: Paul Chalmer przeniósł swa choreografie do "Dziadka do orzechów" oraz stworzył nową do "Romea i Julii" Prokofiewa (2018 r.)
Ilona  Jaświn-Madejska


Do góry


Stopka

Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Program "Modernizacja Opery Nova w Bydgoszczy"
Flagi unijne
Zamknij