OPERA NOVA w Bydgoszczy

Soliści śpiewacy
Łukasz Goliński
Basy
Łukasz  Goliński
Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku ( 2006 r.), gdzie kształcił się m.in. pod kierunkiem profesora Floriana Skulskiego. Od sezonu artystycznego 2006/2007 zaangażowany został do zespołu solistów Opery Nova w Bydgoszczy. Debiut Golińskiego ( IX 2006 r.) na bydgoskiej scenie to rola Zbigniewa w „Strasznym dworze” Stanisława Moniuszki zaśpiewana pięknym, nośnym głosem, szlachetnym w barwie i bezbłędnym w intonacji.

Otrzymał nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu polskiego na VIII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im.Stanisława Moniuszki (2013 r.).

W październiku 2017 r. wykonał z Orkiestrą i Chórem Accademia Nazionale di Santa Cecilia pod batutą sir Antonia Pappano partię Króla Rogera z opery Karola Szymanowskiego wystawianej w inscenizowanej wersji koncertowej na otwarcie sezonu symfonicznego w Rzymie.

Sylwetkę Łukasza Golińskiego kreśli Ilona Słojewska:
http://teatrdlawas.pl/artykuly/207-lukasz-golinski-bas-baryton-w-operze-nova-w-bydgoszczy


Rozmowa red. Urszuli Guźleckiej w programie "Po oklaskach" na antenie TVP Bydgoszcz ( od 4,16) : http://bydgoszcz.tvp.pl/34950172/24112017
Recenzje:
Po premierze "Falstaffa" 21.10.2017 w Operze Nova:

„Przez te wszystkie lata głos Golińskiego rozwijał się i dojrzewał ze spektaklu na spektakl, również na deskach Opery Narodowej w Warszawie. Ale mam wrażenie, że apogeum rozwoju umiejętności wokalno-aktorskich przyszło wraz z rolą Falstaffa przygotowywaną pod okiem Macieja Prusa i Piotra Wajraka w bydgoskiej operze. Goliński rewelacyjnie zaśpiewał partię z arcydzieła Verdiego i jest to w jego już dzisiaj międzynarodowej karierze rola bez wątpienia najlepsza, perfekcyjna w wyrazie zarówno wokalnym, jak i aktorskim”.



Łukasz Goliński, który dwa tygodnie temu w Rzymie wykonywał tytułową partię w operze Karola Szymanowskiego Król Roger, doskonale zbudował postać Falstaffa-awanturnika, Falstaffa-kochanka i Falstaffa-myśliciela, różnicując także wokalnie zmieniającą się pod wpływem kolejnych okoliczności postać. Swoboda wokalna, z jaką podjął tego wyzwania i zbudowanie wielowymiarowej, a jednocześnie wiarygodnej – także z perspektywy muzycznej – postaci, zasługują na najwyższe uznanie! Barbara Mielcarek-Krzyżanowska, Bydgoski Informator Kulturalny XI 2017
Łukasz  Goliński
Galeria:
Repertuar:
Role wykonywane na scenie Opery Nova:

arcykapłan Baala w „Nabucco”, Markiz w „Traviacie”, Jagu w „Manru” Paderewskiego (reż. Laco Adamik, 2006 r.), sierżant Belcore w "Napoju miłosnym" Donizettiego, Alvise Badoero w "La Giocondzie" Ponchiellego (oba spektakle w reżyserii Krzysztofa Nazara) ,książę Homonay w "Baronie cygańskim" J.Straussa (reż. Janina Niesobska), Komisarz w „Madama Butterfly”,Marcello w "Cyganerii" Pucciniego (reż. Maciej Prus, 2011 r.), Janusz w "Halce" (reż. Natalia Babińska, 2013 r.) , Tonio (Taddeo) w "Pajacach" (reż.Andrzej Bubień, 2013 r.), Sparafucile i Hrabia Monterone w "Rigoletcie" (reż. Natalia Babińska, 2014 r.), Mnich w "Don Carlosie" ( reż. W.Nurkowski 2016r.), Figaro w "Weselu Figara" ( reż. W.Adamczyk 2017r.)

. 21 października 2017 r. z sukcesem zaśpiewał partię Falstaffa w operze Verdiego ( reż. Maciej Prus). Publiczność koncertów sylwestrowych Operze Nova słyszała w jego wykonaniu popularne standardy i polskie piosenki filmowe.


Do góry


Stopka

Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Program "Modernizacja Opery Nova w Bydgoszczy"
Flagi unijne
Zamknij