OPERA NOVA w Bydgoszczy

Spektakle
My Fair Lady
Musical
My Fair Lady
Data premiery: 2008-09-20
Czas trwania: 2 godz. 40 min., jedna przerwa
 
Realizatorzy:
Reżyseria : Maciej Korwin
Kierownictwo muzyczne : Maciej Figas
Scenografia : Jerzy Rudzki
Kostiumy : Barbara Ptak
Choreografia : Joanna Semeńczuk
Przygotowanie chóru : Henryk Wierzchoń
Asystent reżysera : Ryszard Smęda
Autor plakatu: Rafał Olbiński
Obsada:
Prof. Henry Higgins: Marek Richter
Alfred Doolittle: Ryszard Smęda
Fred Eynsford Hill: Szymon Rona, Łukasz Goliński
Pani Eynsford Hill: Katarzyna Nowak-Stańczyk
Pani Higgins: Józefina Szałańska
Policjant: Paweł Urban
Szofer: Krzysztof Dziedzic
Dyrygent: Maciej Figas
Nadchodzące terminy:
8 lutego 2018 (czwartek), godz. 19:00

Sprzedaż od: 14 listopada 2017
Eliza Doolittle: Aleksandra Meller
Prof. Henry Higgins: Marek Richter
Płk. Pickering: Bartłomiej Tomaka
Alfred Doolittle: Ryszard Smęda
Fred Eynsford Hill: Łukasz Goliński
Pani Eynsford Hill: Katarzyna Nowak-Stańczyk
Pani Higgins: Józefina Szałańska
Policjant: Paweł Urban
Szofer: Krzysztof Dziedzic
Dyrygent: Maciej Figas
9 lutego 2018 (piątek), godz. 19:00

Sprzedaż od: 14 listopada 2017
Eliza Doolittle: Aleksandra Meller
Prof. Henry Higgins: Marek Richter
Płk. Pickering: Bartłomiej Tomaka
Alfred Doolittle: Ryszard Smęda
Fred Eynsford Hill: Szymon Rona
Pani Eynsford Hill: Katarzyna Nowak-Stańczyk
Pani Higgins: Józefina Szałańska
Policjant: Paweł Urban
Szofer: Krzysztof Dziedzic
Dyrygent: Maciej Figas
10 lutego 2018 (sobota), godz. 19:00

Sprzedaż od: 14 listopada 2017
Eliza Doolittle: Małgorzata Grela
Prof. Henry Higgins: Marek Richter
Płk. Pickering: Witold Wrona
Alfred Doolittle: Ryszard Smęda
Fred Eynsford Hill: Łukasz Goliński
Pani Eynsford Hill: Katarzyna Nowak-Stańczyk
Pani Higgins: Józefina Szałańska
Policjant: Paweł Urban
Szofer: Krzysztof Dziedzic
Dyrygent: Maciej Figas
11 lutego 2018 (niedziela), godz. 18:00

Sprzedaż od: 14 listopada 2017
Eliza Doolittle: Małgorzata Grela
Prof. Henry Higgins: Marek Richter
Płk. Pickering: Witold Wrona
Alfred Doolittle: Ryszard Smęda
Fred Eynsford Hill: Szymon Rona
Pani Eynsford Hill: Katarzyna Nowak-Stańczyk
Pani Higgins: Józefina Szałańska
Policjant: Paweł Urban
Szofer: Krzysztof Dziedzic
Dyrygent: Maciej Figas
Opis:
Libretto do “My Fair Lady” powstało na podstawie komedii Geroga Bernarda Shawa – irlandzkiego prozaika, dramaturga i publicysty, obdarzonego niebywałym poczuciem humoru: “Pigmalion .Przygoda romantyczna w 5.aktach” ( 1912). Tytuł ten odwołuje się go greckiego mitu o cypryjskim królu-rzeźbiarzu Pigmalionie, który stworzył tak piękny posąg kobiecy, iż się w nim zakochał. Bogini Afrodyta zamieniła rzeźbę w żywą kobietę. Motyw Pigmaliona i stworzonej przez niego Galatei pojawiał się często w poezji ,muzyce, malarstwie.Głównym wątkiem komedii jest uczucie, jakie połączy profesora fonetyki , prawdziwego dżentelmena - Higginsa , z krzykliwą londyńską kwiaciarką -Elizą, z której ( na mocy zakładu) profesor uczyni damę z najlepszego towarzystwa.

Oparty na dramacie Shawa musical „My Fair Lady” jest jednym z największych światowych sukcesów tego gatunku. Święcąc triumfy i rekordy popularności od swego powstania w 1956 r. , musical Loewego i Lernera dotarł na sceny teatrów całego świata. Dodatkowo spopularyzowała go wersja filmowa z 1964 r., nagrodzona ośmioma Oscarami , z Audrey Hepburn i Rexem Harrisonem w rolach głównych.

"Jeden mały szczęścia łut",„Przetańczyć całą noc", „Tę ulicę znam":wszystkie piosenki z „My Fair Lady” to przeboje , które niezmiennie zachwycają .Musical „My Fair Lady” jest jednym z największych światowych sukcesów tego gatunku. Pogodna i wartko tocząca się historia, doskonałe dialogi czerpiące z dobrego dramatu, i najlepsza z wszystkiego: świetna muzyka, która wytrzymała próbę czasu (prapremiera nowojorska w 1956 r.) , czynią z „My Fair Lady” utwór zdolny usatysfakcjonować zarówno wytrawnego melomana jak i początkującego bywalca teatru muzycznego. Sześć lat w repertuarze Opery Nova i już ponad sześćdziesiąt przedstawień : dobrzy śpiewacy i jednocześni dobrzy aktorzy, wspaniałe kostiumy (patrz wyścigi w Ascot), dynamiczne układy choreograficzne … Artyści kochają to grać a publiczność oglądać.
Recenzje:
13 stycznia 2016
udało się to kilku bohaterom drugiego planu, Bartłomiejowi Tomace w roli dobrotliwego Pułkownika Pickeringa, Ryszardowi Smędzie (rewelacyjny, brawurowy w przemyślanej interpretacji, pełen żywiołu Alfred Doolittl, drobny pijaczek aspirujący do miana jednego z najważniejszych moralistów Anglii), Jonaszowi Dunajskiemu jako Harremu , czy Wiesławie Kończewskiej-Plac, w roli pozornie sztywnej Pani Pearce. Choć należałoby tu wspomnieć także ciekawe inscenizacyjnie rozwiązania z udziałem służących i pokojówek w salonie wybitnego profesora.
13 października 2008
Wierząc statystykom bydgoski spektakl Macieja Korwina to 20 realizacja „My Fair Lady” w Polsce. Dotychczas nie doczekaliśmy się szczególnie olśniewających inscenizacji, choć reżyserii utworu podejmowali się Ryszard Pietruski w Warszawie, Andrzej Maria Marczewski w Bydgoszczy, Jerzy Gruza w Gdyni czy Marcel Kochańczyk w Lublinie. Zdarzało się jak w przypadku przedstawienia szczecińskiego, że recenzenci na odnotowaniu faktu zaistnienia premiery kończyli swoją pracę. Korwinowi to na szczęście nie grozi, bo przygotował dzieło dowcipne i z fasonem, eleganckie i stylowe, narracyjnie zwarte i wartkie, sprawnie zakomponowane i rozegrane w dobrym, przyzwoitym tempie. W tym przypadku zatem nadużyciem byłoby powiedzenie, że to popularne szlagiery („ Wystarczy jeden szczęścia łut”, „Czekaj no, Higińszczaku”, „Przetańczyć całą noc”, „Wpuść kobietę pod swój dach”, „Przyzwyczaiłem się psiakość”) ratują teatralną opowieść, bądź co bądź dzisiaj już nieco naiwną i wymagającą odarcia z banalności interpretacyjnej sztampy . Korwin – i to wcale nie z powodu braku pomysłów czy reżyserskiej odwagi - postawił w inscenizacyjnym koncepcie nie na poszukiwanie za wszelką cenę aktualności, nośności i uniwersalizmu „Pigmaliona” Shawa, czy na epatowanie tak zwaną popkulturową nowoczesnością, lecz na żywe, kolorowe i barwne widowisko, lekkie, łatwe i przyjemne, uruchamiające cały ansambl do poczynań aktorsko-taneczno-wokalnych. Na scenie Opery Nova wszyscy bez wyjątku śpiewają, tańczą i skrupulatnie wypełniają aktorskie zadania, o żadnej koturnowości nie ma mowy.
Wiesław Kowalski,Teatr dla Was
My Fair Lady
Galeria:
Video:


Do góry


Stopka

Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Program "Modernizacja Opery Nova w Bydgoszczy"
Flagi unijne
Zamknij