OPERA NOVA w Bydgoszczy

Soliści śpiewacy
Sławomir Kowalewski
Barytony
Sławomir  Kowalewski
Jest absolwentem PSM II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu doc. Macieja Witkiewicza. Uczestniczył w wielu kursach wokalnych prowadzonych przez takich pedagogów jak: Stefania Toczyska (Wiedeń), Marek Rzepka (Hanower), Thomas Heyer (Frankfurt), Helena Łazarska (Wiedeń) czy też Iwona Sobotka (Paryż). Jest laureatem wielu nagród na konkursach międzynarodowych takich jak: X Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej Złote Głosy w Warszawie – Nagroda Specjalna oraz Grand Prix przyznane po raz pierwszy w historii konkursu, Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Giulio Perottiego w Ueckermunde w Niemczech – II miejsce czy też Jakub Pustina Internationtal Vocal Competition w Jihlavie w Czechach – II miejsce. W 2013 otrzymał stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie artystycznej.

Współpracował z m.in. Warszawską Operą Kameralną i Operą Bałtycką. Występował z wieloma orkiestrami m. in. z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej, Orkiestrą Symfoniczną Sinfonia Baltica ,Bydgoską Orkiestrą Kameralną. W 2015 roku kreował postać tytułową w operze Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego, którą zaprezentował na festiwalu Operowe Forum Młodych w Bydgoszczy, a za którą przyznano mu 3 nagrodę w konkursie na Najciekawszą Osobowość Artystyczną OFM 2015.

W 2016 r. wystąpił w roli Markiza Posy w operze Verdiego „Don Carlos” zrealizowanej w bydgoskiej Operze Nova. Za tę kreację odebrał w 2017 r. Teatralną Nagrodę Muzyczna im.Kiepury w kategorii "najlepszy debiut operowy".

Rozmowa ze Sławomirem Kowalewskim w Polskim Radiu PiK:
http://www.radiopik.pl/39,1035,slawomir-kowalewski
Recenzje:
"...I hrabia Almaviva! Występujący w tej roli Sławomir Kowalewski skonstruował niezwykle wyrazistą postać. Doskonały aktorsko w zdarzeniach scenicznych. Wspaniale wyrażający emocje. Zdecydowany w swoich postanowieniach. Niechętnie odstępujący od swych planów. To hrabia przekonany o swej pozycji. Ale żeby stworzyć tak bogatą psychologicznie postać, Sławomir Kowalewski wykorzystał swoją cudowną broń, jaką jest jego głos. Jego baryton ma moc stwarzania na scenie prawdziwej siatki emocji utkanej z niespotykanych odcieni oraz silnego brzmienia, o czym przekonała widzów aria „Vedrò, mentr'io sospiro" w akcie trzecim".



" (...) Prolog i partię Tonia śpiewał Sławomir Kowalewski. Powinien być odrażająco szpetnym, starym barytonem dramatycznym, a nie przystojnym, młodym amantem, śpiewającym głosem lirycznym, co zresztą Kowalewski robił jak mógł najlepiej".

Sławomir Pietras, "Tygodnik Angora", luty 2018 r.
Sławomir  Kowalewski
Galeria:
Repertuar:
Od sezonu 2016/2017 rozpoczął pracę jako śpiewak-solista na tej scenie i obecnie wykonuje role:
  • Figara w "Cyruliku sewilskim" Rossiniego
  • Falkego w "Zemście nietoperza" J.Straussa
  • Marulla w "Rigoletcie" Verdiego
  • Hrabiego Almavivę w "Weselu Figara" Mozarta (premiera 2017 r.,reż. Wojciech Adamczyk
  • Forda w "Falstaffie" (premiera 21X 2017, reż. Maciej Prus)
  • Tonia/Taddea w "Pajacach" Leoncavalla 2018
  • Papagena w "Czarodziejskim flecie" Mozarta
  • Marcella w "Cyganerii" Pucciniego


Do góry


Stopka

Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Program "Modernizacja Opery Nova w Bydgoszczy"
Flagi unijne
Zamknij