OPERA NOVA w Bydgoszczy

Soliści śpiewacy
Sławomir Kowalewski
Barytony
Sławomir  Kowalewski
Jest absolwentem PSM II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu doc. Macieja Witkiewicza. Uczestniczył w wielu kursach wokalnych prowadzonych przez takich pedagogów jak: Stefania Toczyska (Wiedeń), Marek Rzepka (Hanower), Thomas Heyer (Frankfurt), Helena Łazarska (Wiedeń) czy też Iwona Sobotka (Paryż). Jest laureatem wielu nagród na konkursach międzynarodowych takich jak: X Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej Złote Głosy w Warszawie – Nagroda Specjalna oraz Grand Prix przyznane po raz pierwszy w historii konkursu, Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Giulio Perottiego w Ueckermunde w Niemczech – II miejsce czy też Jakub Pustina Internationtal Vocal Competition w Jihlavie w Czechach – II miejsce. W 2013 otrzymał stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie artystycznej.

Współpracował z m.in. Warszawską Operą Kameralną i Operą Bałtycką. Występował z wieloma orkiestrami m. in. z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej, Orkiestrą Symfoniczną Sinfonia Baltica ,Bydgoską Orkiestrą Kameralną. W 2015 roku kreował postać tytułową w operze Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego, którą zaprezentował na festiwalu Operowe Forum Młodych w Bydgoszczy, a za którą przyznano mu 3 nagrodę w konkursie na Najciekawszą Osobowość Artystyczną OFM 2015.

W 2016 r. wystąpił w roli Markiza Posy w operze Verdiego „Don Carlos” zrealizowanej w bydgoskiej Operze Nova. Za tę kreację odebrał w 2017 r. Teatralną Nagrodę Muzyczna im.Kiepury w kategorii "najlepszy debiut operowy".

Zatrudniony jako solista w Operze Nova od 2017 r. zaśpiewał m.in. role: Figara w "Cyruliku sewislkim", Hrabiego w "Weselu Figara", Forda w "Falstaffie", Tonia w "Pajacach". W czerwcu 2018 r. wykonywał rolę Rodriga Posy w Don Carlosie na festiwalu Gut Immling w Bawarii. W lipcu tego roku zwyciężył w III Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Śpiewaków Operowych "Zinka Milanov" w Rijece. Otrzymał także nagrodę specjalną .

Rozmowy ze Sławomirem Kowalewskim w Polskim Radiu PiK: rok 2017, rok 2018
Najbliższe spektakle:
Jako: Marullo
1 lutego 2019, 19:00
Jako: Tonio (Taddeo)
8 lutego 2019, 19:00
Jako: Tadeusz
23 marca 2019, 19:00
Jako: Rodrigo
1 marca 2019, 18:00

Recenzje:
Sławomir Kowalewski w roli Tadeusza wielokrotnie zachwycał widownię skalą oraz brzmieniem swego głosu. Barwa jego barytonu idealnie oddawała przeżywane przez niego emocje. Liryczny w partiach dialogowych z Julią Pruszak jako Sylwią, a jeszcze bardziej poetycki w kwestiach wyrażających tęsknotę do ojczyzny. Konstruujący aktorsko postać zdecydowanego, odważnego i rozsądnie myślącego stratega.

Ilona Słojewska, Dziennik Teatralny
http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/awantura-z-przeslaniem.html


... głęboki baryton Kowalewskiego idealnie przystaje do osobowości żołnierza śpiewającego pieśni o tęsknocie do zniewolonej ojczyzny.

Anita Nowak, E-teatr.pl http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/266374.html

"...I hrabia Almaviva! Występujący w tej roli Sławomir Kowalewski skonstruował niezwykle wyrazistą postać. Doskonały aktorsko w zdarzeniach scenicznych. Wspaniale wyrażający emocje. Zdecydowany w swoich postanowieniach. Niechętnie odstępujący od swych planów. To hrabia przekonany o swej pozycji. Ale żeby stworzyć tak bogatą psychologicznie postać, Sławomir Kowalewski wykorzystał swoją cudowną broń, jaką jest jego głos. Jego baryton ma moc stwarzania na scenie prawdziwej siatki emocji utkanej z niespotykanych odcieni oraz silnego brzmienia, o czym przekonała widzów aria „Vedrò, mentr'io sospiro" w akcie trzecim".



" (...) Prolog i partię Tonia śpiewał Sławomir Kowalewski. Powinien być odrażająco szpetnym, starym barytonem dramatycznym, a nie przystojnym, młodym amantem, śpiewającym głosem lirycznym, co zresztą Kowalewski robił jak mógł najlepiej".

Sławomir Pietras, "Tygodnik Angora", luty 2018 r.
Sławomir  Kowalewski
Galeria:
Repertuar:

Od sezonu 2016/2017 rozpoczął pracę jako śpiewak-solista na tej scenie i obecnie wykonuje role:

  • Figara w "Cyruliku sewilskim" Rossiniego
  • Falkego w "Zemście nietoperza" J.Straussa
  • Marulla w "Rigoletcie" Verdiego
  • Hrabiego Almavivę w "Weselu Figara" Mozarta (premiera 2017 r.,reż. Wojciech Adamczyk
  • Forda w "Falstaffie" (premiera 21X 2017, reż. Maciej Prus)
  • Tonia/Taddea w "Pajacach" Leoncavalla 2018
  • Papagena w "Czarodziejskim flecie" Mozarta
  • Marcella w "Cyganerii" Pucciniego
  • księcia Homonaya w "Baronie cygańskim" Straussa
  • Tadeusza w "Awanturze w Recco..." M. Małeckiego (reż. M. Wojtyszko)


Do góry


Stopka

Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Program "Modernizacja Opery Nova w Bydgoszczy"
Flagi unijne
Zamknij