OPERA NOVA w Bydgoszczy

Soliści śpiewacy
Sylwester Kostecki
Tenory
Sylwester Kostecki
Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Artysza (1987r.).

Jeszcze jako student debiutował na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi rolą Huberta w operetce J.Gilberta Cnotliwa Zuzanna. Operowy debiut to Cavaradossi („Tosca” G.Puccini) na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi. Występ ten został wysoko oceniony przez krytykę i wyróżniony nagrodą przyznawaną przez media za najlepszy debiut sezonu 1987/88.

Laureat konkursu wokalnego im. J.Kiepury (1988r.), gdzie obok nagród regulaminowych zdobył nagrodę dla najlepszego tenora konkursu i nagrodę publiczności.

Odtwórca tytułowej partii w polskiej prapremierze opery G.Verdiego Stiffelio (2007).

Współpracuje ze scenami operowymi całego kraju, występował również na wielu scenach i estradach Europy i USA.

Sylwester Kostecki
Galeria:
Jako Manru ( z lewej) w operze Paderewskiego.fot.Andrzej Makowski
Jako Enzo w
W
Jano Canio w

Repertuar:
Ma w dorobku bogaty repertuar operowy, operetkowy i oratoryjny zaśpiewał na scenie ponad 1200 spektakli i koncertów m.in.:

W.A.Mozart Dyrektor teatru, Mąż zawiedziony, L.van Beethoven Fidelio, C.M. von Weber Der Freishütz, V.Bellini Norma, G.Verdi Nabucco, Traviata, Ernani, Don Carlos, Aida, Stiffelio, Un Ballo in Maschera, La Forza del destino, Otello, G.Puccini Tosca, Madama Butterfly, P.Mascagni Cavalleria Rusticana, A.Boito Mefistofele, A.Ponchielli La Gioconda, A.Radziwiłł Faust, G.Bizet Carmen, R.Wagner Parsifal, Tannhäuser, M.Musorgski Borys Godunow, St.Moniuszko Straszny dwór, Halka, G.Gershwin Porgy & Bess, R.Waters Ça ira, K.Penderecki Diabły z Loudun,I.Kálmán Księżniczka Czardasza, Hrabina Marica, F.Lehár Kraina uśmiechu, Wesoła wdówka, Cygańska miłość, J.Strauss Baron cygański, Wiedeńska krew, Noc w Wenecji, J.Offenbach Orfeusz w piekle, J.Gilbert Cnotliwa Zuzanna, E.Künneke Kuzynek z Honolulu, J.Bock Skrzypek na dachu.

W.A.Mozart Requiem, L.van Beethoven IX Symfonia, G.Verdi Requiem, G.Puccini Messa di Gloria.

Na scenie Opery Nova kreuje Enza w "Giocondzie",tytułową postać w operze "Manru" Paderewskiego , Cania (Pagliaccia) w "Pajacach"oraz Don Josego w "Carmen".


Do góry


Stopka

Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Program "Modernizacja Opery Nova w Bydgoszczy"
Flagi unijne
Zamknij