• Baron cygański jaśniejąc żyrandolem tradycyjnie rozpoczął nowy sezon. Wielkim zainteresowaniem cieszyły się akcje „Metropolia za pół ceny" i ogólnopolska akcja zainicjowana przez MKiDN 60+Kultura oraz „Polska-zobacz więcej": bilety na spektakle Wesela Figara i Halkę w listopadzie rozchodziły się błyskawicznie.

     
  • 9 listopada 2019 r.

    Pierwszą premierą sezonu był balet Leo Delibes'a Coppelia w choreografii Jacka Tyskiego. Coppelia dołączyła do pozycji repertuarowych rekomendowanych dla dzieci oraz dorosłych widzów i jest obecnie 9. baletem w bieżącym repertuarze.

     
  • 8 lutego 2020 r. zmarła Magdalena Krzyńska.

    Piękny sopranowy głos, smukła, dziewczęca sylwetka i wrodzony wdzięk predestynowały Ją do wcielania się w liryczne postaci z literatury operowej. Ulubienica bydgoskiej publiczności - do Opery przez lata chodziło się „na Krzyńską”- stworzyła niezapomniane kreacje sceniczne, m.in. jako: Tatiana w Eugeniuszu Onieginie, Hanna Glawari w Wesołej wdówce, Violetta w Traviacie, Rosina w Cyruliku sewilskim, Desdemona w Otellu, Hanna w Strasznym dworze. Jej talent błyszczał w realizacjach Sławomira Żerdzickiego, którego określała mianem „reżysera jej życia”. Uśmiechnięta, skromna i życzliwa - nie miała w sobie nic z pozy primadonny. Artystka pochowana została na Cmentarzu Powązkowskim w Warszawie.

    We foyer Opery Nova przygotowana została mała wystawa kostiumów, programów i fotografii ze spektakli, w których Magdalena Krzyńska występowała w latach bydgoskiej kariery scenicznej.

     
  • W marcu 2020 życie napisało scenariusz, jakiego nigdy nie chcielibyśmy realizować. Z powodu epidemii koronawirusa SARS-COV-2, Covid-19 odwołane zostały wszystkie (poza Hrabiną Maricą, graną do 8 marca) spektakle. Odwołany został 27. Bydgoski Festiwal Operowy, planowany od 25 kwietnia do 10 maja br. Premiera musicalu Bulwar Zachodzącego Słońca została przełożona na kolejny sezon, a potencjał zespołów artystycznych znalazł ujście w okolicznościowych „produkcjach” zamieszczanych w internecie.

    W sposób szczególny i nie kryjąc wzruszenia dziękowaliśmy Publiczności za wszystkie kierowane pod naszym adresem słowa, maile, posty, za przekazane darowizny, wyrazy otuchy i sympatii oraz nieustanne dopingowanie nas przez Widzów tęsknotą za spektaklami!

     
  • Wakacje rozpoczęliśmy w iście sportowym stylu: we foyer Opery zagościła wystawa „90 lat bydgoskiego żużla". Dokumentowała ona wspaniałe osiągnięcia żużlowców bydgoskiego środowiska i najpiękniejsze postaci sportowców i chwile ich tryumfów na polskich torach żużlowych. Pomysłodawcą, kustoszem i prawdziwą „kopalnią informacji" na temat „czarnego sportu" był działający aktywnie w Stowarzyszeniu jeden z pracowników bydgoskiej Opery, kolekcjoner pamiątek Klubu „Polonia". 27 sierpnia gościem wystawy był Tomasz Gollob. W ciągu dwóch miesięcy wystawę zobaczyło 6100 widzów.

     
  • Po 10 latach kierowania Baletem Opery Nova z Zespołem rozstała się Ilona Jaświn-Madejska. Zarekomendowanie przez nią Iwony Runowskiej i Roberta Bondary, polskich choreografów młodego pokolenia, zaowocowało na scenie Opery Nova znakomitymi spektaklami: Kopciuszek, Zniewolony umysł, zaś zaproszenie wybitnych twórców jak Jorma Elo (Fascynacje) i Paul Chalmer (Dziadek do orzechów, Romeo i Julia) wzbogaciło repertuar o unikalne choreografie i podniosło rangę Zespołu.

    Nowym kierownikiem Baletu jest Małgorzata Chojnacka.