SZEPTY I CIENIE

SZEPTY I CIENIE

Szepty i cienie:
Barocco / Szepty i cienie / 3 for 13
Kompozytor:
Johann Sebastian Bach/Paweł Szymański/Paweł Mykietyn
Data premiery:
29.04.2021 - premiera online, 12.06.2021 - premiera sceniczna
Czas trwania:
1 godzina 50 minut. Uwaga, realizacja we fragmentach spektaklu przewiduje użycie dymu na scenie.
Choreografia:
Jacek Przybyłowicz
Wykonawcy:
Balet Opery Nova

Realizatorzy

Choreografia:
Jacek Przybyłowicz
Kostiumy i scenografia:
Jacek Przybyłowicz, Paweł Grabarczyk
Reżyseria świateł:
Maciej Igielski
Projekcje multimedialne:
Ewa Krasucka
II asystentka choreografa:
Olga Karpowicz
Plakat-foto:
Andrzej Makowski

Opis

Szepty i cienie to tryptyk baletowy autorstwa jednego z najwybitniejszych polskich tancerzy i choreografów tańca współczesnego. Jacek Przybyłowicz pracował już z Baletem Opery Nova w 2015 r. nad choreografią do legendy dramatycznej Potępienie Fausta. Obecnie stworzył dla tego Zespołu swój „wieczór autorski”, na który składają się trzy jednoaktowe balety. 

Barocco do muzyki Jana Sebastiana Bacha, stworzone na Biennale Tańca w Lyonie w 2004 r., było już wystawiane przez kilka europejskich kompanii tanecznych. Najnowsza wersja tego uznanego dzieła, która otwiera spektakl, została dopasowana do emploi artystycznego Baletu Opery Nova. 

Pozostałe części: Szepty i cienie do muzyki Pawła Szymańskiego i 3 for 13 do kompozycji Pawła Mykietyna zostały pomyślane jako prapremiery dla tancerzy bydgoskiej Opery.

 

Jacek Przybyłowicz. Absolwent Państwowej Szkoły Baletowej i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 1987-1991 tancerz Teatru Wielkiego w Warszawie. Po wyjeździe z Polski do końca swojej kariery wykonawczej tańczył w Niemczech i Izraelu. Przez 7 lat był tancerzem Kibbutrz Contemporary Dance Company pod dyrekcją Rami Be`era. Występował też z Batsheva Dance Company w spektaklu Kyr Ohada Naharina w ramach Yair Shapiro Awards

Po powrocie do Polski skupił się na pracy choreograficznej, realizując ponad 20 spektakli, między innymi, dla: Polskiego Baletu Narodowego, Polskiego Teatru Tańca, Kieleckiego Teatru Tańca, Baletu Opery Bałtyckiej, Baletu Opery Wrocławskiej, Baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu. Od lat realizuje spektakle za granicą, między innymi, w: Dantzaz Kompainia - San Sebastian, Beijing Dance LDTX, Prague Chamber Ballet, Balet Narodni Divadla - Brno, TanzKompanie Giessn. Jego realizacje były prezentowane w wykonaniu polskich i zagranicznych zespołów na kilkudziesięciu festiwalach na całym świecie, między innymi, w: Czechach, Cyprze, Chinach, Danii, Francji, Hiszpanii, Japonii, Łotwie, Niemczech, Norwegii, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji, Rosji, Rumunii, Tunezji, Ukrainie, Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Węgrzech.

Ważniejsze realizacje: Naszyjnik gołębicy, Barocco, Jesień Nuembir, 45, Kilka krótkich sekwencji, Alpha Kryonia Xe, III Symfonia - pieśń o nocy, Sześć skrzydeł aniołów, II Koncert skrzypcowy, Infolia, Gra w karty, Monochrome, Poza horyzont, Globe, Mistic Vapor, Verlorenheit, Sono nero, Solo nr. 6

Jacek Przybyłowicz zrealizował też dwie choreografie solowe dla Viktorii Nowak Solo in Old Style oraz Pauliny Bidzińskiej Lacerta, z którymi artystki reprezentujące Polskę wygrały Konkurs Młodego Tancerza Eurowizji w 2016 i 2018 roku. Wyreżyserowana przez niego w 2013 roku opera Król Edyp z muzyką Igora Strawińskiego została zarejestrowana przez Telewizję Arte na Festiwalu Operowym w Seged. 

W latach 2009-2014 Jacek Przybyłowicz piastował funkcję dyrektora Baletu Teatru Wielkiego w Poznaniu, a w latach 2018-2020 kuratora programu Baletu Opery Wrocławskiej. Od 2015 r. wykłada na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest przewodniczącym Rady Programowej ds. Tańca Instytutu Muzyki i Tańca. Laureat Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kategorii Taniec. Odznaczony Medalem Gloria Artis - Zasłużony Kulturze.

Galeria zdjęć

Najbliższe spektakle

Brak spektakli w najbliższej przyszłości


Śledź nasze social media

Recenzje

Proponujemy również

{title}
05-05-2024

Legendarny balet i zespół Monte Carlo na finał XXX BFO

Czas na wielki finał XXX Bydgoskiego Festiwalu Operowego i creme de la creme tegorocznej edycji naszego święta, jaką są finezja i perfekcja tańca zespołu baletowego, będącego światową marką Księstwa Monako.Legendarny Les Ballets de Monte Carlo przyjechał w tym roku do Polski specjalnie na nasz jubileuszowy Festiwal, by w dwa majowe wieczory (4 i 5 V) oczarować i wzruszyć Państwa historią Romea i Julii, opowiedzianą z nowej perspektywy w choreografii Jeana-Christophe'a Maillota.

{title}
04-05-2024

„Strefa Ruchu” towarzyszy Festiwalowi: Czy opera może i czy powinna być nowoczesna?

Jeśli nurtują Państwa tajniki doboru repertuaru operowego, proporcje pojawiania się realizacji dzieł współczesnych, szansa na zachowanie autonomii opery przy inwazji innych sztuk, ocalenie jej autentyczności i „pierwiastka ludzkiego” w konfrontacji ze sztuczną inteligencją to zapraszamy na spotkanie z cyklu „Strefa Ruchu”, organizowane z redakcją Ruchu Muzycznego - partnerem medialnym XXX BFO, które odbędzie się w sali kameralnej Opery Nova 4 maja (sobota) o godz. 16.30. Wstęp wolny.Obecna ...

{title}
03-05-2024

Koncertowy finał kursu wokalnego z Mistrzem

Znakomity wieczór operowy zapowiada się 3 maja od godz. 17 na scenie sali kameralnej, gdzie przed Publicznością wystąpią wybrani uczestnicy mistrzowskiego kursu wokalnego, prowadzonego przez Profesora Mariusza Kwietnia!

{title}
30-04-2024

Majówka z panem Broučkiem

To nie jest zwykła opera, to szalona opera - pełna absurdalnego humoru, fantazji i genialnie oryginalnej muzyki. Jeśli wybieracie się na majówkę to koniecznie z „Wyprawami pana Broučka” na XXX Bydgoskim Festiwalu Operowym. Bydgoszcz jest pierwszym miastem, w którym zespół Teatru Wielkiego w Poznaniu gościnnie prezentuje swą najnowszą produkcję - pierwszą polską inscenizację dzieła Leoša Janáčka, wyreżyserowaną przez Davida Pountney’a. Zapraszamy 1 maja o godz. 19.00!